dijous, 18 de febrer del 2016

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Què és la prova d'Avaluació de les Competències bàsiques ?

Per sisè any consecutiu, el Departament d'Ensenyament durà a terme una prova d'avaluació externa a l'alumnat de sisè curs d'educació primària en finalitzar el curs 2015-2016; aquesta prova avalua les competències i coneixements bàsics que ha d'haver adquirit l'alumnat al final de l'educació primària per poder seguir amb normalitat el currículum previst per a l'ESO. El resultat de la prova no tindrà efecte ni en l'avaluació final de l'alumnat ni en les decisions de pas de curs.

Amb aquesta prova, el Departament i cada centre d'educació primària podrà disposar d'informació acurada sobre la marxa de tot l'alumnat en un moment clau de la seva escolaritat segons un instrument de mesura homogeni. La prova ha de servir, també, perquè cada centre pugui corregir els punts febles i potenciar els punts forts a partir de la major autonomia que permet la Llei d'educació de Catalunya. L'objectiu final és millorar els resultats de l'alumnat i afavorir el seu pas a l'educació secundària.



Què s'avalua ? 

Les proves en competència lingüística en llengua catalana i castellana (i llengua occitana aranesa) avaluen:
  • La comprensió lectora mitjançant ítems tancats que avaluen els processos d'obtenció d'informació, d'interpretació i de reflexió.
  • L'expressió escrita mitjançant ítems tancats de competència lingüística (lèxic i morfosintaxi) i mitjançant una composició escrita on s'avaluen els aspectes formals (lletra,espais, marges), la competència discursiva (coherència i adequació) i la competència lingüística (lèxic, ortografia i morfosintaxi).
  • L'ortografia també s'avalua mitjançant un dictat, en el qual s'ha d'escriure paraules en uns espais buits.
La prova de competència lingüística en llengua estrangera avalua:
  • La comprensió lectora i la comprensió oral mitjançant ítems tancats que avaluen els processos d'obtenció d'informació i d'interpretació.
  • L'expressió escrita, amb l'elaboració d'una breu producció, pautada i contextualitzada. Es mesura la competència discursiva (coherència i adequació, guiades pel plantejament de l'activitat) i la competència lingüística (lèxic, morfosintaxi, ortografia de nivell bàsic).
La prova de competència matemàtica avalua:
  • L'habilitat de l'alumnat per comprendre, utilitzar i relacionar els números, produir i interpretar diferents tipus d’informació matemàtica, aplicar coneixements sobre aspectes quantitatius i espacials de la realitat, entendre i resoldre problemes i situacions relacionats amb la vida quotidiana i justificar els resultats obtinguts. Ho fa amb ítems referits a:
    • Numeració i càlcul
    • Espai, mesura i lectura de gràfics
    • Relacions i canvi




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada